El sistema sanitari reforça l'atenció no presencial potenciant l'espai digital de La Meva Salut
Arran de la situació excepcional que s’està produint amb el nou coronavirus-SARS-CoV-2, s’estan habilitant una sèrie de mesures per possibilitar la continuïtat de l’assistència sanitària, també de manera no presencial.
La Meva Salut (LMS) és un espai digital segur que permet a la ciutadania, a través d'una identificació digital, accedir a la seva informació personal de salut, fer consultes i realitzar tràmits electrònics de forma segura i confidencial. Des de LMS es disposa de l’eConsulta, una eina que permet al ciutadà enviar consultes al seu professional de salut en qualsevol moment del dia i des de qualsevol dispositiu, amb la possibilitat d'afegir-hi fitxers annexos, com ara imatges. L'eConsulta és un instrument que cada professional ha d'activar amb els seus pacients.
L’accés a LMS possibilita la descàrrega del pla de medicació i anar a la farmàcia a buscar els medicaments. També es poden consultar els resultats de les anàlisis clíniques i les proves diagnòstiques, com també anul·lar o reprogramar les visites agendades amb els professionals.
Les persones que encara no tinguin accés a La Meva Salut, excepcionalment, i per evitar carregar al personal dels centres d’atenció primària (CAP) amb feines afegides, podran donar-se d’alta trucant al número 900 053 723 sense necessitat d’acudir presencialment al centre o a través de canalsalut.gencat.cat/lamevasalut-registre.
També podeu contactar amb els professionals sanitaris des de
- https://ecap.ics.gencat.cat/VisitesIServeis/programacio_visites/Visites.aspx
- https://lamevasalut.gencat.cat/web/cps/registra-t
Informació actualitzada
- http://canalsalut.gencat.cat/ca/salut-a-z/c/coronavirus-2019-ncov/